Teksty, które sprzedają – czyli na czym polega copywriting sprzedażowy?

Teksty, które sprzedają – czyli na czym polega copywriting sprzedażowy?

Copywriting w biznesie może pełnić wiele zróżnicowanych funkcji. Chodzi tu przede wszystkim o wzrost sprzedaży, lepsze pozycjonowanie a także o lepszy wizerunek marki w internecie. Aby było to wszystko możliwe, konieczne jest spełnienie kilku warunków. Skuteczny copywriting sprzedażowy to taki, który cechuje się odpowiednim słownictwem. Słowa mogą mieć dużą moc – trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób je wykorzystać. 

Copywriting sprzedażowy – najważniejsze zasady

Na czym polega copywriting sprzedażowy? Jest to metoda prezentowania oferty, w której największy nacisk kładzie się na zaprezentowanie korzyści, które uzyska klient dzięki zakupowi konkretnego produktu lub usługi. Klient musi uzmysłowić sobie, że wybór danej firmy będzie wiązał się dla niego z realnymi korzyściami. Niewątpliwą korzyścią inwestycji w copywriting sprzedażowy jest zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, większa liczba klientów, a co za tym idzie – większe dochody. O czym należy pamiętać tworząc treści sprzedażowe? 

Język korzyści to podstawa w sprzedaży 

Podstawowa zasada w copywritingu sprzedażowym brzmi: stosuj język korzyści. W prezentowanych treściach należy szczególny nacisk kłaść na konkretną wartość, jaką uzyska osoba, która zdecyduje się na zakup danego produktu lub usługi. O ofercie firmy trzeba opowiadać w sposób interesujący oraz niebanalny. Zalety produktu muszą być przedstawione w sposób zrozumiały, a jednocześnie nienachalny.

Ważne jest także stosowanie innowacyjnych kanałów komunikacji. Konsument powinien też dowiedzieć się, co zmieni się z jego życiu już po zakupie produktu. Warto też w odpowiedni, sprytny sposób dobierać poszczególne słowa, by zaintrygować czytelników oraz zachęcić do lektury artykułu od początku do końca. 

Nowe treści – nie kopiuj, tylko stwórz coś oryginalnego

Żadna wyszukiwarka internetowa „nie lubi”, gdy właściciele witryn kopiują treści od konkurencji. Takie praktyki mogą doprowadzić do tego, iż nasza strona internetowa szybko spadnie w wynikach wyszukiwania na niższe miejsca. Tworzenie nowych, w pełni unikalnych treści to absolutny priorytet. 

W trakcie pisania artykułu najlepiej jest wykorzystywać własną wiedzę oraz zdobyte doświadczenia. Należy budować rolę eksperta, który doskonale orientuje się w tematyce danego artykułu. Świetnym pomysłem jest publikowanie tematycznych porad – najlepiej takich, których nikt wcześniej nie zamieszczał na danej stronie. Należy dawać klientom to, czego nie znajdą na żadnej innej stronie. 

Targetowanie grupy docelowej 

Tworzone przekazy muszą być tworzone do określonych grup odbiorców. Dostosowanie komunikatów to jedna z najważniejszych zasad copywritingu sprzedażowego. Z tego względu przed rozpoczęciem tworzenia treści należy dokładnie sprawdzić, jakie są cechy wspólne dotychczasowe klientów – wiek, płeć, zainteresowania itd. 

Warto wiedzieć: Cechy i umiejętności dobrego copywritera

Styl copywritingu sprzedażowego 

Znajomość opisanych powyżej zasad jest niezwykle istotna, jednak równie ważny jest styl. Jak pisać teksty, aby przyczyniły się do wzrostu sprzedaży? Należy pisać w sposób konkretny, szczegółowy i w pełni zrozumiały. Czytelnicy nie przepadają też za rozbudowanymi, wielokrotnie złożonymi zdaniami. Lepiej jest też unikać oklepanych sformułowań typu „atrakcyjne ceny”, „najwyższa jakość”, „lider w branży” itd. 

Copywriting sprzedażowy – podsumowanie 

Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na tworzenie treści sprzedażowych. Każdy projekt jest kierowany do zupełnie innej grupy odbiorców. Zawsze należy skupiać się przede wszystkim na potrzebach i oczekiwaniach klientów, gdyż to właśnie do nich adresujemy ofertę. Aby tworzyć wysokiej jakości treści sprzedażowe, należy mieć nie tylko wiedzę, ale również doświadczenie. Na wymierne rezultaty często trzeba trochę poczekać. Najważniejsza jest systematyczność oraz pracowitość – dzięki temu prędzej czy później liczba klientów oraz osiągane przez firmę dochody wzrosną.