Programy i aplikacje dla copywritera, czyli jak tworzyć profesjonalny copywriting

Z teoretycznego punktu widzenia copywriter do wykonywania swoich obowiązków zawodowych potrzebuje wyłącznie komputera oraz edytora tekstu. W rzeczywistości wygląda to nieco inaczej. Obecnie istnieje mnóstwo innowacyjnych narzędzi, które znacząco ułatwiają codzienną pracę copywriterów. Najlepsze programy i aplikacje dla copywritera omówiliśmy w dzisiejszym artykule. 

W jakie narzędzia powinien zainwestować copywriter?

Poniższe zestawienie zawiera najlepsze narzędzia copywriterskie, które można stosować w różnych celach – na przykład do dobierania słów kluczowych, usuwania błędów ortograficznych, stylistycznych czy językowych, czerpania inspiracji lub do kontrolowania unikalności stworzonej treści.

Copy.ai – innowacyjne oprogramowanie, które samo stworzy dla nas unikalne treści reklamowe

To absolutny hit wśród wszystkich narzędzi dla copywriterów. Mimo, iż jest to program stworzony dość niedawno, to oferuje on mnóstwo wyjątkowo przydatnych funkcji. W Copy.ai zastosowano specjalne, zautomatyzowane narzędzia kreatywne, dzięki którym można wygenerować tekst marketingowy w kilka sekund. Program ten korzysta z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Jak dokładnie działa sztuczna inteligencja w copywritingu? Jej rola jest naprawdę bardzo istotna.

Aby wygenerować tekst marketingowy za pomocą Copy.ai, należy najpierw wybrać kategorię treści, którą chcielibyśmy uzyskać. Wśród kategorii znajdują się m.in. wstępy do artykułów na bloga, opisy produktów, reklamy na profile w mediach społecznościowych, tytuły dla wpisów blogowych, charakterystyka konkretnej firmy itd. Następnie wpisujemy nazwę produktu lub usługi i krótko ją charakteryzujemy. Następnie Copy.ai przedstawi nam aż 10 pomysłów na nowe, unikalne teksty. Jeżeli żadna z propozycji nam się nie spodoba, można powtórzyć opisaną czynność.

Ogromnym atutem Copy.ai jest fakt, iż można skorzystać z niego przez 7 dni całkiem za darmo. Przez ten czas można dokładnie ocenić wszystkie funkcjonalności tego oprogramowania. Aby móc korzystać z wersji próbnej Copy.ai nie trzeba nawet podawać danych z karty kredytowej. Po skończonym okresie próbnym możemy zdecydować, czy chcemy zdecydować się na płatną wersję aplikacji bądź zrezygnować bez żadnych konsekwencji.

LibreOffice – edytor tekstu, czyli must have każdego copywritera

Każdy copywriter powinien dysponować dobrym narzędziem służącym do edytowania tekstów. Do tej grupy z pewnością zalicza się LibreOffice. Jest to dobra alternatywa dla popularnego pakietu Microsoft Office – ceny licencji są dość wysokie. Oprogramowanie LibreOffice ma wszystko, czego można oczekiwać od dobrego edytora tekstu. Oferuje on również kilka funkcji dodatkowych, których nie ma w Microsoft Office.

WordCounter – wykrywacz powtórzeń

Zbyt duża liczba powtórzeń w tekście sprawi, że klient z pewnością odeśle przygotowane zamówienie do poprawy. Aby uchronić się przed podobną wpadką, warto zainwestować w program WordCounter. Jest to program, który sprawdza stopień powtarzalności konkretnych słów. Każdy, kto ma tendencję do powtórzeń, powinien zaopatrzyć się w to nowoczesne oprogramowanie.

YoastSEO

Jest to darmowa wtyczka do WordPressa, dzięki której można sprawdzić, czy przygotowane treści spełniają wymogi SEO. Zaletą YoastSEO jest prostota instalacji oraz obsługi. Na podstawie określonych wytycznych wtyczka ocenia treści i na tej podstawie wyświetla kolor zielony, żółty lub czerwony. Dzięki niej właściwe umiejscowienie słów kluczowych nie będzie już problemem.

Copyscape i Plagiator

Unikalność treści – to jeden z podstawowych warunków, o którym musimy pamiętać każdy copywriter. Popełnienie plagiatu może spowodować, że zamawiający bardzo szybko zakończy z nami współpracę. Google bardzo dokładnie analizuje treści zamieszczane na stronach internetowych. W przypadku, gdy okaże się, że wpisy są łudząco podobne do treści opublikowanych wcześniej na innym portalu, może ograniczyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Aby uchronić się przed plagiatem, warto zainwestować w narzędzia Copyscape i Plagiator.

Google Search Console

Google Search Console to kolejne narzędzie, dzięki któremu można dopasować tworzone treści do rygorystycznych wymogów SEO ustalonych przez światowego potentata cyfrowego. Za sprawą GSC można łatwo sprawdzić, na które frazy wyświetla się dana witryna w wynikach wyszukiwania.

Programy i aplikacje dla copywritera – podsumowanie

Wykorzystanie wszystkich narzędzi, które opisaliśmy w tym artykule, z pewnością znacznie usprawni pracę copywritera. Dzięki nim osoba tworząca treści oszczędzi mnóstwo czasu, a dodatkowo wszystkie tworzone przez nią zamówienia będą w pełni unikalne oraz odpowiadające rygorystycznym wymogom SEO.

Najnowsze artykuły

Polecamy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj