Czas ładowania się strony – jak zwiększyć szybkość strony?

Czas ładowania się strony – jak zwiększyć szybkość strony?


Bez względu na to, jak duży jest ruch na Twojej stronie, jeśli odwiedzający nie pozostają na niej dłużej niż kilka sekund, to tak, jakbyś nie miał… żadnego ruchu. W zależności od tego, jak szybko ładuje się Twoja strona, zainteresowanie potencjalnego klienta Twoim produktem lub usługą może spaść nawet o 20-40%. Według badań, aż 94% użytkowników twierdzi, że nie dokona zakupu na stronie mobilnej, której ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. Dodatkowo 70% użytkowników porzuci stronę mobilną, jeśli jej ładowanie potrwa dłużej niż 3 sekundy. A wszystko to składa się na jedną rzecz – stracone pieniądze. Kluczem jest zaoferowanie odwiedzającym dobrze zaprojektowane doświadczenie użytkownika (UX). Badania i testy dowiodły, że ”czysty” design i proste szablony zwiększają satysfakcję i szybkość strony. Jednak nie tylko UX przyśpieszy działanie Twojej witryny.

Dlaczego musisz dbać o szybkość strony?

Szybkość Twojej strony ma wpływ na kilka ważnych czynników, takich jak ranking w wyszukiwarkach, zadowolenie odwiedzających, współczynnik konwersji i wiele innych. Ważne jest, abyś jako właściciel sklepu internetowego lub webmaster zrozumiał, że każda poprawa szybkości działania Twojej strony z pewnością przyczyni się do rozwoju Twojego biznesu. Podpowiadamy jak możesz przetestować szybkość swojej strony, jakie działania musisz podjąć, aby uzyskać szybszą stronę oraz jakie narzędzia pomogą Ci poprawić czas ładowania Twojej strony.

Jak sprawdzić czas wczytywania strony?

Jeśli chcesz sprawdzić jak szybko wczytuje się Twoja strona, możesz skorzystać z darmowego narzędzia PageSpeed ​​Insights.

Ładowanie strony

To flagowe narzędzie firmy Google zapewnia ocenę szybkości strony, który klasyfikuje witrynę w skali od 0 do 100. Im szybciej strona się ładuje, tym lepszy wynik. Google twierdzi, że witryny z wynikiem równym lub wyższym niż 90 są skuteczne. W związku z tym zajmują lepsze pozycje.
Narzędzie przygotowuje szczegółowy raport, w jaki sposób można zoptymalizować witrynę i poprawić jej szybkość. Podczas analizy kluczowe czynniki, które są brane pod uwagę to między innymi kod HTML, CSS, JavaScript czy rozmiary obrazów PNG.

Jak skrócić czas wczytywania strony?

Skoro już wiesz, jak długo ładuje się Twoja strona mobilna, nadszedł czas, aby zoptymalizować ją pod kątem większej szybkości. Podpowiadamy jak skrócić czas ładowania witryny.

Optymalizacja CSS i JS – usuń zbędny kod

Aby zmniejszyć wykorzystanie przepustowości i poprawić szybkość wczytywania, zminimalizuj wszystkie niepotrzebne linijki JavaScript i CSS. Każda dodatkowa linijka kodu lub każdy zewnętrzny plik, który ściągasz, to kolejne żądanie danych do spełnienia przez serwer. Każda dodatkowa reguła CSS lub biblioteka JavaScript, która się ładuje, to kolejne żądanie HTTP, które spowalnia czas ładowania strony.

Zmniejsz rozmiary obrazów

Obrazy odgrywają ważną rolę w szybkości witryny. Duże rozmiarowo obrazy mogą opóźniać czas jej ładowania. Jednym z najłatwiejszych sposobów na zwiększenie szybkości ładowania strony jest kompresja i optymalizacja obrazów. Może to obejmować zmianę formatów plików czy włączenie leniwego ładowania (Lazy loading).

Usuń niepotrzebne wtyczki

Jeśli prowadzisz stronę na WordPressie prawdopodobnie korzystasz z wtyczek. Posiadanie zbyt wielu wtyczek na stronie, może powodować jej spowolnienie. Ponadto wtyczki, które są przestarzałe lub nie rozwijane, mogą stanowić zagrożenie dla Twojej strony. Dlatego dobrym pomysłem jest zminimalizowanie liczby wtyczek używanych w WordPressie. Jednym z najłatwiejszych sposobów jest wyłączenie i usunięcie wtyczek, których obecnie nie używasz.

Wtyczki WordPress

Jak zwiększyć szybkość strony – podsumowanie

Bez wątpienia szybkość strony ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym cyfrowym świecie. Czas wczytywania strony jest odpowiedzialna za Twoje pozycje w Google. Pamiętaj, że w przypadku witryny mobilnej liczy się każda sekunda, a każda sekunda, w której skracasz czas ładowania, przybliżasz się o krok do doprowadzenia użytkownika do konwersji.