Jak uniknąć filtrów antyspamowych i zawsze docierać do odbiorców?

Jak uniknąć filtrów antyspamowych i zawsze docierać do odbiorców?

Czy Twój wskaźników open rate bez powodu spadł o kilkanaście procent? Nie panikuj! Twoi subskrybenci nie obrazili się na Ciebie. Po prostu nie mieli szansy otworzyć Twojego newslettera. Dlaczego? Gwałtowny spadek wskaźnika otworzeń jest wynikiem przypadkowego umieszczenia newslettera w najczarniejszym miejscu każdej skrzynki pocztowej, która nazywa się spam. Jest to frustrujące, ponieważ nie zawsze istnieje oczywisty powód, dla którego newsletter znalazł się w niewłaściwym folderze. W tym wpisie przedstawimy kilka trików uniknięcia filtrów antyspamowych podczas trwania kampanii e-mailowej.

Jak działają filtry antyspamowe

Filtry antyspamowe zawsze sprawdzają zawartość. Nie mają zdolności człowieka do analizowania słów, więc zasadniczo filtrują wszelkie słowa lub wyrażenia związane ze spamem. Jeśli w Twojej treści znajdzie się spamerskie słowo, wielce prawdopodobne jest, że trafisz w spam. Chociaż nie ma magicznych słów kluczowych, które poprawiłyby dostarczalność wiadomości e-mail, możesz ograniczyć użycie ryzykownych słów, aby zmniejszyć ryzyko wylądowania w folderze spamu.

Proporcje treści do grafik

Filtry antyspamowe traktują obrazy jako puste miejsce. Jeśli wyślesz newsletter z jednym dużym obrazem bez contentu, uznają go za pustą wiadomość e-mail.

Sprawdź przekierowanie

Linkuj tylko do legalnych stron z renomowanymi domenami. Sprawdź wszystkie swoje linki partnerskie, aby upewnić się, że są bezpieczne.

Daj możliwość anulowania subskrypcji

Kiedy ludzie rezygnują z subskrypcji Twojego newslettera, zawsze jest to trochę przybijające. Jednak ważne jest, aby dać możliwość zrezygnować z subskrypcji, dodając widoczny link rezygnacji z subskrypcji w każdej wiadomości e-mail. Zwykle umieszczany na końcu wiadomości. Jeśli tego nie zrobisz, ryzykujesz, że ludzie oznaczą Twój e-mail jako spam, ponieważ nie widzą innego sposobu na wypisanie się z subskrypcji Twoich e-maili.

Twój adres IP jest uważany za spam

Nawet jeśli sam nigdy nie wysyłałeś spamu, Twoje newslettery mogą zostać oflagowane, jeśli Twój adres IP był w przeszłości wykorzystywany do spamowania. Jeśli realizujesz kampanie za pośrednictwem programów e-mailowych, Twoja poczta e-mail jest dostarczana przez ich serwery. Więc jeśli nawet inny klient wyśle spam, może to również wpłynąć na Twoją efektywność newslettera. Oczywiście jest to tylko teoria ponieważ renomowani dostawcy mają ścisłe procedury i przepisy, aby zapobiegać tego typu rzeczom.

Ogranicz częstotliwość wysyłki e-maili

Jeśli codziennie wysyłasz zbyt dużą ilość e-maili, to takie zachowanie może zostać odebrane jako spam. Najlepszą praktyką jest ograniczenie e-maili marketingowych do jednej lub dwóch partii w tygodniu. Warto robić to zawsze w te same dni.

Monitoruj wskaźniki zaangażowania e-maili

Metryka i wydajność wysyłanych e-mail to wypróbowany i skuteczny sposób, aby dowiedzieć się, jak postępuje Twój newsletter. Badaj główne wskaźniki KPI czyli: liczba dostarczalności, ilość odpowiedzi oraz ilość otwartych maili. Rozpoczynając śledzenie tych danych, nie panikuj, jeśli zauważysz spadki skuteczności. Najważniejsze to analizować i wyciągać wnioski z podejmowanych działań.

Filtry antyspamowe- podsumowanie

E-mail marketing to nie lada wyzwanie, ponieważ każdy odbiorca jest inny i preferuje inny rodzaj treści. Im lepiej rozumiesz swoich odbiorców i ich preferencje, tym lepiej. Powyższe wskazówki mogą pomóc Ci w bezpiecznym budowaniu kampanii. Im większa rozwaga, tym większe prawdopodobieństwo, że unikniesz filtrów spamu i trafisz do skrzynki odbiorczej – ale to od Ciebie zależy, czy tam zostaniesz.