Jak stworzyć newsletter – kilka praktycznych porad

Jak stworzyć newsletter – kilka praktycznych porad

Newsletter to marketingowa wiadomość e-mail wysyłana regularnie (co tydzień, co miesiąc, co kwartał) do listy zarejestrowanych subskrybentów. Treść zwykle ma na celu podkreślenie wiadomości na temat najnowszej oferty firmy lub treści redakcyjnych, które uczą czytelników na określony temat. Pytanie jak zrobić dobry newsletter? W tym artykule zawrzemy praktyczne informacje o tworzeniu newsletterów.

Po co tworzyć newsletter?

Tworzenie newslettera to nie tylko sposób na informowanie klientów o nowym produkcie lub funkcjach. Jednym z głównych powodów tworzenia newslettera jest to, że generuje on regularny ruch w witrynie. Zasięgi organiczne w social mediach zauważalnie spadają. Banery reklamowe, które wykupujesz na portalach i blogach są nieskuteczne w dobie mnogości wtyczek blokujących reklamy. Na szczęście nie dotyczy to newsletterów. E-maile, które docierają do czyjejś skrzynki odbiorczej, są zwykle widoczne, a prawdopodobieństwo, że zostaną otwarte, jest wysokie. Pod warunkiem, że temat jest atrakcyjny, a nadawca wiarygodny (upewnij się, że czytelnicy wiedzą, kim jesteś). Jeśli Twój newsletter jest dobrze zaprojektowany i zawiera solidną treść. To jestem przekonany, że subskrybent kliknie w wezwanie do działania, aby uzyskać więcej informacji.

Jakie treści umieszczać w newsletterze?

Treść, którą zamieścisz w newsletterze, jest oczywiście podyktowana Twoimi celami. Jeśli Twoim celem jest generowanie sprzedaży, możesz chcieć podkreślić nowy produkt lub ofertę. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie lojalności klientów, możesz skupić się na ulubionych produktach lub usługach klientów. A jeśli Twoim celem jest przekazanie wiedzy na konkretny temat, możesz stworzyć newsletter z najnowszym wpisem na firmowym blogu.

Stworzenie bazy mailingowej newslettera

Teraz, gdy masz już wyznaczone cele i propozycję treści, czas znaleźć odbiorców newslettera. Dobrze przemyślany plan newslettera to podstawa… ale co z tego, jeśli nie masz listy subskrybentów, do których możesz go wysłać. Oto dwie wskazówki, które pomogą Ci rozpocząć tworzenie listy e-mailowych:

  • Utwórz formularz. Bez tego nie masz możliwości zbierania informacji kontaktowych od użytkowników Twojej strony internetowej.
  • Rozważ wdrożenie procesu podwójnej zgody, aby mieć pewność, że lista zawiera tylko osoby, które naprawdę chcą otrzymywać newsletter. Może to być wymóg potwierdzenia dołączenia do newslettera poprzez weryfikację adresu e-mail.

Programy do wysyłki newsletterów i mailingów

Program do obsługi newslettera powinien być pierwszym narzędziem, w jaki się zaopatrzysz, jeśli zaczynasz kampanię newsletterową. Obecnie jest mnóstwo programów do wysyłki newsletterów, ale który z nich jest naprawdę dobry? Jest wiele czynników, które musisz wziąć pod uwagę. Wybór idealnego oprogramowania dla Twojego email marketingu wymaga przetestowaniu kilku z nich, aby wybrać najbardziej dopasowany do Twojego stylu pracy.

MailChimp

To program, który jest liderem w branży. MailChimp zawiera wszystkie niezbędne funkcje nawet dla złożonych newsletterów z dużym ruchem i dużą liczbą zarejestrowanych użytkowników. Możesz zacząć z nim pracować od samego początku w wersji darmowej, ale jego możliwości są ograniczone do 2000 kontaktów. Dla profesjonalnych zastosowań warto kupić płatną wersję. Najtańsza wersja zaczyna się od niecałych dziesięciu dolarów.

GetResponse

Polski produkt z globalnym zasięgiem. Stworzony specjalnie do wysyłania newsletterów, ale jednocześnie może być używany do webinarów lub tworzenia landing page ze spersonalizowaną treścią. GetResponse pozwala użytkownikom na zarządzanie kontaktami, tworzenie list mailingowych oraz moduł testowania A/B. Co czyni GetResponse jeszcze lepszym, to fakt, że w przeciwieństwie do wielu konkurentów, posiada najwyższy poziom dostarczalności. GetResponse nie posiada darmowego konta jak w przypadku MailChimp. Najtańszy pakiet zaczyna się od 50 złotych. Program dostępny w polskiej wersji językowej, co dla wielu jest dużym atutem.

FreshMail

To polskie rozwiązanie pozwala tworzyć własne lub wybrać gotowe szablony i wysyłać targetowane wiadomości bezpośrednio z programu. Nadaje się zarówno dla małych klientów, jak i dla dużych firm. Oferuje rozbudowany mechanizm tworzenia pop-upów, które możesz umieszczać na swojej stronie internetowej. Możesz połączony go z Google Analytics, aby uzyskać lepsze statystyki. Moduł antyspamowy pozwoli Ci uniknąć niechcianego ruchu, a rozbudowane raporty ułatwią Ci sprawdzenie, jak działa Twoja kampania email marketingowa. Jego cena to 50 złotych miesięcznie w wersji startowej.

Dlaczego warto uruchomić newsletter w swojej działalności?

E-mail marketing jest jednym z najbardziej efektywnych i opłacalnych sposobów na napędzanie sprzedaży i budowania świadomości marki. Wysyłając regularnie newslettery, możesz zbudować dużą bazę potencjalnych klientów, którzy będą chcieli otrzymywać wiadomości o produktach i ofertach specjalnych z Twojej strony internetowej. Nie ma więc wątpliwości, że e-mail marketing powinien być integralną częścią Twojej ogólnej strategii marketingowej.